Sunday, March 1, 2015

a traveller


as salam n heyya..
finally, im here again..
well, last jan aku baru balik 
backpacking dengan member2 aku
n ramai yg tanya..
why aku suka sngat jd backpacker?
mak ayah aku bg plak aku keluar 
pusing2 tempat orang sendiri?
n macam2 lagi lahg..sebab dorng cakap 
aku still muda..baru masuk 20 an..
jawapan aku senang je..
coz aku suka usha tempat2 orang..
aku suka belajar benda baru..
culture n etc..
act, ramai je sebenarnye yg suka 
jadi backpacker nie kan?
but bg yg still muda or baru nak masuk
ke angka 20-an tu
parents mesti ramai
 yg x bagi lepas right?
especially for girls..haha..
aku paham perasaan tu
coz aku dulu pon macam tu gak
mak ayah aku pun sebenarnye 
berat hati gak dulu
(act, smpai sekarang) 
nak lepaskan aku sorang2
 jalan tmpat orang..hehe
kalau boys tarahal..
first time aku jadi backpacker
mase umur aku 19 tahun..
setahun yg lepas je baru..hahaha..
(saya budak baru belajar)
Malaysia nie luas, 
x semua tempat aku penah jejak
so aku start dengan pusing beberapa negeri
drive ngn member aku sebulan b4 final exam foundation aku dulu..
acah2 nak release stress 
b4 final lahg katenye
nak pergi alone sampai kesudah
 mak x bagi
 n yeah, seriously bile travel w/o mak ayah 
adik beradik..kau akan belajar banyak benda
kau akan depend on diri kau ja
sepanjang singgah negeri2 orang tu..
bnyak benda aku belajar 
tentang hidop, tentang cara 
n budaya dorang..

last January pon aku baru balik 
backpacking dengan member2 
zaman high school dulu..
pergi jauh sikit sebab 
dah msok angka 20-an kan?haha..
kita pergi lawat pulau ke pulau plak..
dah bosan jalan darat guna jalan udara 
n thanx MAS buat promosi tiket flight yg supebz murah
sampai sana, haru jugak sebab
 keja kira budget je
dah nama backpackers..
x d nye kau berduit banyak gila
unless kau memang kaya raya..
but naseb mata wang sana murah
nak makan pon bnyak je tempat2 
yg kena dengan bajet kitorang..
dr sini kau akan kenal erti bersyukurrrrr..
kau akan dapat rasa 
susahnye sesuatu benda
n tengok perkembangan Islam
 kat sesuatu tempat tu mcm mana..
pengalaman nie yg aku nak sebenarnye..

for the next destination, inshaa Allah
next January ke seoul, korea ke kita?
hahaha..
mudah2 an lahg kan dapat
so yg len2 pon if nak jadi backpacker
nak tngok 1 dunia
jangan pernah ad rasa ragu2 n takut dalam diri
kau rasa nak pergi..kau pergi..
but utamakan mak ayah dulu okaii??
babai~
aku nak kemas baju balik U..hehe
weekend dah habis brohhh

dah nama bp kat pulau kan?snorkeling lahg
(coral island)

isi perut tu penting