Tuesday, February 2, 2016

Boracay island~ part 2!


singgah balik sini tok sambung 
citer yg tergendala setahun lepas =D
nak ringkaskan je sebab malas nak tulis panjang2

so sambung dari before this
2nd day, awal-awal pagi lagi
kitorang ber3 dah tercongok 
depan MCD area station 2
tunggu member yg kitorang kenal
masa dalam flight, dennison
and vish, mamat Laos yg kitorang jumpa 
dalam van masa nak ke boracay!!
hahaha..rajin sangat menegur orang
semua kitorang buat kawan

so aktiviti hari tu kitorang ambik pakej
3 aktiviti ph1000 termasok private bot
tu pon lepas habis tawar menawar
kaw-kaw tayang muka orang x berduit
so 3 aktiviti tu include:
island hopping + snorkeling , cliff diving and helmet diving
island hopping tu dapat la pergi crystal cove
seyes lawa sangat dengan laut dia yg biru.
harga ph1000 tu tak termasuk tiket masuk 
ke crystal cove and magic island untuk cliff jumping


untuk helmet diving, korang kena biasakan diri 
sebab pressure dalam laut sangat tinggi
ada yang sampai berdarah hidung
aku pun nyaris2 je rase macam nak pecah
gegendang telinga sebab turun2 tu
 tak ingat apa kena buat
my bad!! helmet diving dia sertakan 
cd tok gambar n vid dalam air.



3rd day!!
pagi ni kitorang nak try parasailing, sunset sailing
dengan atv ke Mt. Loho.
total pakej tu ph2000 sebab kitorang ambik private bot
mabuk laut!!! before naik parasailing tu sumpah
otak aku dah tingtong 
nasib bila dah naik tu seronok je.
habis parasailing terus ke Mt. Loho naik atv


dapat la tengok kawasan sekitar while merempit
acah-acah jalan tu kitorang punya
bayaran masuk Mt. Loho nie
asing dari bayaran pakej
so rela hati je la bayar..
habis semua benda, balik bilik tunggu sunset pulak
sebab nak acah-acah sunset sailing sangat

dekat white beach
masuk je malam, jalan-jalan cari makan sampai pengsan!

4th day!!
hari 2nd last before balik Malaysia!
kitorang tak nak main apa-apa hari ni
just nak pergi Puka Beach!
orang cakap pantainya lawa.
so tunggu dennison ambik kitorang guna tricycle
hahaha..bayaran? terlupa sudah..
tapi seyes lawa pantainye!
lagi lawa dari white beach


mandi la selama mana kau nak
ada jugak jualan sepanjang jalan nak ke pantai



tok yg ada bawak barang berharga
dorang ada sediakan locker tok simpan barang
tapi kena bayar la.
aku n kawan-kawan aku yg tak berduit ni
kitorang bia je bag atas pasir..alhamdulillah tak ada pape
habis mandi patah balik D'talipapa..
apa tunggu lagi! shopping la.
esok dah nak balik!!!

last day!
di sebabkan aku tido lambat malam tadi
aku tak join dorang g mandi kat white beach subuh tu
lepas solat aku sambung tido
subuh kat sana pukul 4am tau
pukul 5am kawan-kawan aku dah terjun laut
so hari nie aku habiskan dengan kemas
segala harta je la
before check-out hotel


otw ke jetty kitorang singgah jap MCD 
nak sarapan n tunggu dennison bersiap
sebab ada duit lebih lagi
kembali ke d'talipapa, shopping again...



habis dah shopping gerak jetty and terus ke airport
tax airport boleh plak naik time tu
salah kitorang gak tak check awal-awal
dari ph500 naik ph700
nasib duit aku cukup
yg x baiknye kawan aku sorang tak cukup duit
meroyan dia takut tak boleh balik.
nasib dennison ada duit lebih kalau tak mau tertinggal
duduk la kat boracay tu..
after 3jam++
yeah!!dah sampai Malaysia!



tu je la kot perjalanan kitorang 5hari4malam!
dengan budget rm600!
tak termasuk shopping la of coz..
ok lah!babai..