Sunday, April 14, 2013

catch your dream


as salam n salam sejahtera ^^
sedar or maybe x sedar..
x sampai lagi 2 bulan je aku kat rumah ni
after this kena sambung study balik..
yahooo...rindu juga nak baca buku..
macam orang gila..
*angan-angan awal je
nanti x buat pon..
kalau boleh nak buat foundation...
x kisah la kat mana-mana..
but pilihan first kat UPM..
senang nak balik rumah..
*aku rindu rumah
but if x dapat wat foundation..
matrix la kot..
diploma tu rase macam x sanggup je..
but kalau dah itu rezekinya,,
terima je la kan?
well..dah fikir macam-macam dah..
untuk nak ambik course apa nanti..
n hasil keputusannya...
tada... chemical/petroleum/aerospace engineering..
x kisah la mana-mana pon.
tapi aku tau yg aku dah terkecewakan
 sikit ayah aku..
coz ayah nak ada anak dia yg ambik medic..
omo...dad, i'm so sorry..
i can't do that!
i can't handle blood n medicine..
my sis dah ambik food engineering masa degree..
n now she still study but in chemical engineering pula
to get master n phD
insyaALLAH...

alhamdulillah..finally, my dad said ...
'just do what you want..
n  make sure you catch your dream..
i know you can do it"
*uuuuee..terharu kejap

so conclusionnya no one la dalam family ni akan ambik medic
n coz x nak hampakan sangat ayah
Aku ambil la aerospace engineering
yg ada kena mengena ngan aeroplane..
coz ayah dulu bekas student pilot's school..
n atas sebab-sebab family
ayah x dapat habiskan study kat situ..
*cerita sedih kat sini ye
even niat hati..
nak kerja kat pelantar minyak je nanti..xD
so x kisah la mana-mana pun..
janji aku minat n suka
so doakan la semuanya menjadi ye!